tisdag 22 maj 2018

KANSKE

Fåtöljen står på sin säkra plats
Böckerna
som jag fått låna av Karolina ligger bredvid
ALLTSÅ jag är beredd OM utifall ÅSKAR tänkt ta sig en tur förbi hit mot kvällssidan
SOM är den värsta tiden för ett besök -så är jag i vart fall mentalt redo
För lite lurt såg det ut på "kartan " igår så jag tar inga risker .

Molnet fotade jag igår i högsommarvärmen
Där uppe och då ock så högwattslampan var påslagen
201705

Och före kl 6 i morse när vi tog skogsturen hundarna och jag

LYSTE ock så solen och som en dimma låg runt omkring bergskanten med en fukt
som intensifierade dofterna till en ren berusning

Och tranan spankulerar lugnt omkring, som alltid i tidig morgontimme på åkern
innan den drar sig tillbaka från "offentlighetens" ljus När morgonen börjar närma sig dagen
Kanske har den nu vant sig med vår närvaro

Och Ån ger mig vid anblicken sin morgonberusning

Härifrån skogen önskar jag er alla en stabil Tisdag

2 kommentarer: