torsdag 31 maj 2018

KNASTERTORRT och FÖRSVUNNEN

Hej. Ordet "knastertorrt" har fått sin fulla innebörd för mig .

Som nu när jag går i skogen och ser alla "knastertorra" hyggen
För det är så torrt
Att en enda liten tändsticka skulle få elden att löpa iväg med blixtens hastighet genom skogen

SEN så har jag tagit en tur på cykel till grannbyn Mjösjöby..

Då och där jag cyklade jämsides med den milen långa och vackra Mjösjön i sällskap med solen

För jag hade fått ett tips om att KANSKE det var min försvunna katt Sobella som varit synlig där
som nu varit borta i 5 veckor
Hon brukar ibland hälsa på sin kattkompis nästgårds
men brukar då bara vara borta i 1-3 dagar
Så orolig är jag Då Ovissheten är en tung börda att bära omkring på

Härifrån skogen där fiberblåsarna åter är igång Önskar jag er alla en härlig Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar