lördag 19 maj 2018

liite LÖRDAGsSKVALLER

God morgon

I morse när jag klev ut genom dörren fick jag se hur frosten bitit sig fast på bilrutorna

Då den närvarande solen INTE än hunnit värma upp morgonen



En trana spankulerade/patrullerande omkring på ängen, nära skogskanten
Svår att se .. när den står stilla då den smälter så fint in bland naturens färger
Så jag misstänker att det är ungar på gång
Då brukar bete sig som den gjorde FAST hundarna var med
och Biggles gick igång med sitt skällande … fortsatte den bara att lugnt gå omkring

När sen den svarta pantern anslöt sig till oss på skogsturen
ljöd varningssignalerna högljutt mellan träden - Och jag förstår dom.
För han ÄR en skicklig jägare och därmed livsfarlig för fåglarna .
Och jag är så gladlycklig över min lätta, nätta dunjacka
Den som jag vann för två år sedan, när det var Älg fest här i Grannäs
Har aldrig haft en bättre MER användbar, värmande och praktisk jacka än den
ÅRET runt
På vintern när det är riktigt kallt har jag den under en annan jacka
Nu väntar utesysslornas skitgöra på mig


Härifrån skogen DÄR dagen kommer att ge oss värme önskar jag er alla en toppen Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar