torsdag 24 maj 2018

NY-GAMMAL VÄG

När det är tid för reflektioner)

Några tankar som aktiveras lite då och då- MER ofta än sällan
Är när jag tar mina skogsturer -genom dom olika årstiderna

Fast jag kan gå samma skogsväg VARJE dag -med några sidospår
Så är det ÄNDÅ inte det samma jag ser/upplever/lär mig/känner
För naturen överraskar mig alltid
Den GER mig nya insikter och lärdomar
och håller dörren till mina känslor öppen
får mig att VÅGA möta även de mer obekväma sanningarna
känna en ödmjuk tacksamhet
och en innerlig glädje-även när sorgen är närvarande


"VARJE DAG - ÄR SOM EN NY DAG
Fast det är SAMMA sträcka
Går jag med ANNAN resning
SER med ANDRA ögon
Känner med gamla känslor- FAST på ett NYTT sätt

Varje steg jag tar -På den NY-GAMLA vägen

Får mig -att känna mig levande vid LIV
I en NÄRKONTAKT med ALLA mina åldrar "


Härifrån skogen där SOLEN lyser Önskar jag er ALLA många behagliga dagar
Fyllda med LIV - Var rädda om ER och varandra Kram
"Bilderna är från tidigare år)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar