fredag 18 maj 2018

ÖPPET FÖNSTER

God morgon.
Vilken lyxig känsla det är att kunna ha FÖNSTRET ÖPPET
Utan att någon mygg eller flugor saboterat min nattsömn
Tänker på det när jag ligger i sängen
HUR härligt det är att få somna till fågelsång
Och inte störas av någon myggas eller flugas irriterande surr
Fast nog är det lite märkligt ändå
Då flugorna så fort värmen kommer alltid BRUKAR dyka upp och myggorna är inte så långt efter
Så lite smolk lägger sig i den där befriande känslan - av att slippa dom
I tankar på fåglarna DOM som lever på de små insekterna
och dom som sjunger mig till sömns om kvällen
Så allt har alltid två sidor

Men så länge dom surrande insekterna inte är här ..tänker jag ÄNDÅ njuta så länge det varar
Troligast har dom nog bara blivit lite försenade kan jag tänka


Härifrån skogen önskar vi er alla en befriande och uppfriskande Fredag och Helg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar