lördag 9 juni 2018

DEN FANTASTISKA SLÅTTERGUBBEN

Solen är här
och jag kunde gå BARBENT ut till den tidiga morgonen
UTAN att frysa
Sen råkade jag har min ena fot under Jupiters hov igår
när han skulle krångla sig förbi stalldörren
Den som han till hälften var bakom och drog med sig på vägen in
Och i dörröppningen ...Där stod min fot i vägen
INGET är BRUTET/gått sönder men ONT gjorde det
Har ju som lite ERFARENHETER av och om det där med olika skador
Så jag vet VAD jag skall göra som att smörja i foten med ARNICA.
Informationen är hämtad härifrån http://www.husapoteket.org/lakemedel/arnika/
"Arnika kallas också för slåttergubbe och är en av våra viktigaste läkeväxter
Den aktiverar och harmoniserar formkraften,
den har en stark förmåga att återställa strukturskador i vävnad, muskler och skelett.
Den stärker blodcirkulationen, lindrar smärta och tar ner svullnad.
Arnika används främst vid akuta olycksfall
såsom stukning, vrickning, klämskador, bulor, blåmärken och hjärnskakning
men även vid led- och muskelsmärtor, onda knän eller armbågar och åderbråck"
slut citat .



DET jag ock så har fått TRÄNING i genom åren ÄR
att saker och ting går att GÖRA på ANNAT sätt ÄN det INVANDA
Och jag kan ju GÅ..jag anpassar bara farten och går på rätt sätt
OCH tänker mig för DET är det SVÅRASTE momentet
Men det här var ju inte precis vad jag önskat mig NU
Fast å andra sidan FINNS det något som är ett mer lägligare NU
Men då mitt barnbarn skall komma hit och stanna några dar VILL jag ju vara full ut alert
Sen till nästa helg kommer fler/mer besökare
Alla och allt ser jag med stor glädje fram emot
Känns redan mycket bättre i foten

Härifrån en strålande skog önskar jag er ALLA en Toppen lördag

GOD LÖRDAGSMORGON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar