onsdag 27 juni 2018

HEDERSFYLLT INTIATIV

GOD MORGON
ALLTSÅ I det här samhället råder det STORA löneklyftor
ÄNDÅ byggs bostäder ANPASSADE för dem med högre lön ÄNDÅ behövs vi alla i detta samhälle
För vad vore vi utan Sjukvård, skola, Barn och Äldreomsorg, Sophämtning, Postutdelning, Poliser med mera och flera Jag har bott här i skogen i 9 år nu
och när jag gick in för att kolla bostadsmarknaden blev jag bestört över det jag såg
För VEM har RÅD med dom HÖGA hyrorna MER än de med högre lön
Dom som ock så behövs i det här samhället MEN INTE MER ÄN de med LÅGA löner
Så VARFÖR i hela friden byggs det då inte lägenheter som ALLA har råd att hyra
INGEN borde behöva bli vara hemlös i vår tid INGEN INTE heller vi pensionärer
Så när jag igår läste på VK om detta hedersfyllda initiativ här i Umeå
måste jag ju bara få berätta det för ER och samtidigt önska er härifrån skogen en välbehållen och härlig Onsdag



Här är länken till läsningen i VK https://www.vk.se/plus/2399631/karlekstaget-hjalper-utsatta-i-umea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar