fredag 15 juni 2018

MALPLACERAD och KONTRASTER

Helgen är HÄR
själv väntar jag kärt besök. Vädret får vara som det ÄR
Så och vi människor
Själv tänker jag ta till vara på varje sekund som mina besökare är här
Och njuta av deras sällskap och uppdatera mig om deras liv och leverne
För som när jag var i stan och fick inse HUR mycket som förändrats under mina 9 år här i skogen.
Det är ju inte så att jag INTE varit på besök i Umeå tidigare
Men då springer jag inte på stan Näää då besöker jag mina barn, barnbarn
DÅ iden i stan är kort, så vill jag inte slösa bort den på att ränna runt på stan
MEN på skolavslutningen blev det ju ett besök där
OCH vad jag fick se var de "tjusiga och NYA busstillhållet på Wasaplan Som visst har sina brister TROTS sin tjusighet
Plus några vägar jag inte kört OCH så något jag helt missat
Och som när man lämnar tillbaka varor i butiken som man köpt förs summan över direkt till ens bankkonto
HÖRNI i såna här sammanhang känns det som om jag kommit till en annan TIDSZON
Som om jag levt/lever i en annan tid och förflyttats till framtiden DEN som jag inte riktigt känner mig hemma i
En mycket märklig känsla, som fick mig att känna mig Lite malplacerad UR/UTKOPPLAD från tiden
Ingen obehaglig känsla precis
Så nog är det tur att jag emellanåt blir UPPDATERAD
Det ÄR mycket som förändrats och på något vis även om det känns märkligt SÅ ÄR DET ändå en HÄFTIOG känsla
Som om jag levt mitt liv i en bubbla och FASTNAT i en tidszon som redan gått förbi och lämnat mig kvar
Men ändå har jag LEVT så fullt ut levande och lärande här i skogen ..
det jag såg - SÅG och upplevde jag på ett annat sätt Med mer klara och öppna ögon UTAN någon övertäckande hinna
Som min kusin Stig sa på Facebook om det där med KONTRASTER
För att riktigt se och känna- Behövs kanske en viss frånvaro för att upptäcka NÄRVARON i sig själv
Hoppas ni förstår vad jag menar ..
Är inte själv riktigt på det klara med orden HUR jag skall beskriva det hela

Pratade med dottern om det ATT jag nog behöver ta mig en hel dag i stan för att utforska och uppdatera mig
Så jag kan hålla mig i takt med tidszonerna .Spännande var det i vart fall
Att få känna mig som i filmen tillbaka till FRAMTIDEN eller vad det nu är den heter

I vart fall önskar jag er HÄRIFRÅN skogen en helt fantastik och omhändertagande helg
Som ger er Sinnesro och en behövlig TIDLÖS HELG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar