måndag 18 juni 2018

NÅRINGSBERIKANDE BESÖKARE


Mulet, grått och knott och så mygg förstås
var det som höll djuren och mig sällskap under vår morgons utevistelsetid
Någon åska hörde jag inte till
MEN väl bullret från den flitiga skogsmaskinen som jobbade på och har så gjort ett tag.-tidlöst Bara en bit bort
Nästan som om man befann sig nära stan JAJA för mig blir det den känslan i hörandet
DÅ de ljud som annars hörs här är av annat slag
Sen så har jag haft en underbar och upplyftande helg tillsammans med yngsta dottern och hennes sambo Jonas

Som tagit turerna med hundarna ,varit till hjälp med hästarna och förgyllt min tid
För man behöver ju inte bara näring för kroppen Lika viktig är den för knopp som själ.

och Tuffingen Quvintuss visste inte hur han skulle reagera på den nya besökaren
Så efter att ha fräst gav han sig av .lämnandes den coola och nyfikna Sole sittandes kvar undrandes över varför Quvintuss försvann
och Idag får jag besök av mitt yngsta barnbarn

Så till vi hörs igen önskar jag er alla många glittrande och upplyftande stunder
Var rädda om er och varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar