torsdag 14 juni 2018

SKOLAVSLUTNING

GOD morgon

Har varit i stan för att vara med på mina barnbarns skolavslutning

På vägen in dit BÖRJADE det REGNA ju närmare Bjurholm jag kom
OCH mellan Balsjö och Bjurholm höll vägen på att fixas till så där fick jag minska trycket på gaspedalen

Det ÄR något visst med skolavslutningar...då dom väcker upp tidigare års skolavslutningar
Från ens egna, samt sina barns och nu barnbarns
Och när barnen klämmer i med den Blomstertid du kommer som avslutning
Är det fler med mig som det rasslar till ordentligt för i minnesbanken
Det finns mycket att skriva om när det gäller SKOLAVSLUTNINGEN
Men då man är uppfylld av något med en god eftersmak håller orden sig på borta
och kameran glöms bort

Den här lilla skylten har mitt yngsta barnbarn tillverkat


Vi hann gå hem från skolan INNAN det bröt ut MEN när dottern och jag återkom efter vår korta blomrunda

BRAKADE de löst, så vi blev sittandes i bilen ALLT MEDANS HAGLET smattrande vräkte ner
för att efter ett tag ersättas med ett regn som vräkte ner ÄN MER och som gav upphov till stora vattenansamlingar på kort tid

Vi kunde ju inte bli sittandes i bilen DÅ en överraskning var bokad för barnen, som ock så jag var medbjuden på
En LUCH på O`Learys
med efterföljande minigolf INOMHUS
Kan varmt rekommendera er ett besök dit-MATEN var toppen god med ett stort välsmakande och varierat salladsbord

MÄTT blev jag PROPPMÄTT-så det var skönt att få röra på sig efteråt ..med en golfrunda några trappor upp
Så TACK! till mina barnbarn och deras föräldrar för en HELT under bar tid med er
Samt till Kjell som tog hand om mina djur
Avslutar mitt inlägg med dessa diktade ord som barnen fick med sig i ett kuvert ur handen från sin OMTYCKTA fröken
VARS författare jag inte känner till

Härifrån skogen önskar jag er alla en upplyftande och givande Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar