lördag 21 juli 2018

DEN SVARTA SVÄRMEN


Växlande MOLNIGHET .. men värmen- den är istadig OCH det5 finns en viss RISK för åska
När jag cyklade upp till Malbergsstugan UTAN HUNDAR För att sätta dit några blommor i en vas
Blev jag "ÖVERFALLEN" av en svärm FLUGOR som satt mellan dörren..ni vet som i filmen "fåglarna" fast det nu var flugor
jag blev så överraskad av "överfallet" så jag HANN inte med att fota svärmen vid dörren

Så många av dom var det LIKASÅ vid två av tre fönster, som jag öppnade och schasade ut dom flugor som inte frivilligt flög ut
Alltså "rackarns vad mycket flugor. Söker dom och så kanske lindring i värmen??

Sen flöt det ovanpå -i ÅN något som såg ut som olja och så annat "skräp"

Sen så har min nätåtkomst varit lite besvärlig, men det beror INTE på bredbandet UTAN på min lilla dosa

Härifrån skogen där även tankar och prat har svårt för att formulera sig i värmen
Önskar jag er ALLA en Fridfull helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar