måndag 9 juli 2018

NU HAR GRANNÄS GJORT DET IGEN

Så har då GRANNÄSDAGEN för det här året avslutats

Med en strålande sol och trevliga besökare
Kunde dagen bara INTE gå fel

Tommy började med att hälsa alla välkomna till Grannäsdagen

Lägg sedan till ett glatt spelande gäng som underhöll oss
med trevliga sommartoner och småmysigt prat om minnen från förr


OCH så de välfyllda borden förstås - med allehanda "smarrigheter"
Det fanns många olika sorter att välja på.. närmare bestämt 60 stycken
Det var som den värsta - mest storslagna "slottsfest" från förr
då borden dignade av godsaker

Det fanns ock så korv till försäljning

OCH för att inte tala om det generösa lotteribordet med alla vinster på
Tipsrundan vars frågor var av ett prestigelöst slag- hann jag inte med att gå

Och så var Karolina och hennes "kompanjon" där med en av Karolinas islandshästar- för den hågade att få rida på

Sen så fick jag träffa en Facebookvän, som jag inte mött i verkligheten tidigare
Det blev en glad överraskning ock så att få träffa alla andra som var där


Då äldsta dottern, med sambo och barn var här fick jag uppbackning och hjälp med djuren
Och bärandet av alla fat, kassar och kakor
Dessutom EFTER det vi röjt undan alla bord, stolar, diskat och burit undan det som inte längre skulle vara framme
Kom jag hem till en färdiglagad middag
Det må ni tro var skönt och att få slänga upp mina benen i viloläge

De ÄR ett FANTASTISKT gäng ..dessa Grannäsbor
Som åter igen har fixat till en trivsamhetens FESTDAGG här i GRANNÄS "gamla" skola
Denna lilla by som förmår så mycket fast den är så liten
HELT FANTASTIKT



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar