onsdag 4 juli 2018

OJ oj OJ



ALLTSÅ. Lite då och då blir jag förvånad över mig själv
HUR jag klarar av att ställa till det som jag gör
Så här är det
Då Grannäsdagen går av stapeln NU på Söndag SÅ är det för oss byssbor att BAKA
60 OLIKA sorter
Ja men nu delar vi ju upp bakningen Så ingen ENSAM gör ju 60 olika kakor

Som jag berättat om tidigare är jag inte särskilt händig när det gäller "fikabröd"
Småkakor och sånt Så jag brukar ivrigt be om att få baka MJUKKAKOR

Kanske beror det och så på att jag aldrig annars bakar såna där små sötbröd
Men ni skulle se HUR jag SER UT. Mjöl överallt på mig och mina kläder
KANSKE beror det på min längd Att jag liksom står bra till för spill
Diskbänken och bordet skall vi inte heller prata om
Tur är det -att det är jag själv som får städa undan efter mig

ALLTSÅ jag fattar inte HUR det går till Tycker ju att jag är VÄLDIGT försiktigt
Men på något vis verkar min högra arm och hand inte veta vad den vänstra gör eller tvärtom
Eller så har jag för många bunkar i omlopp
Kan inte annat än le åt eländet
Sen så skulle jag baka något som INTE innehåller socker
Inte såna där torra och smaklösa kakor Det var inte det lättaste att finna
Men så hittade jag ett recept på muffins som man ju kan variera lite hur som med
Sen-efter gräddningen strödde jag över lite av fejksockret ovanpå Det blev som florsocker ser ut
Sen gick jag över till min närmaste granne för att få ett utlåtande
Det blev positivt
Sen är det så att jag kan ALDRIG nöja mig helt med ett recept MÅSTE alltid tillsätta något nytt
Det är väl min upptäckarlust. Men så får jag finna mig i ett och annat "misslyckande" och så
Sånt där ni vet som GER erfarenheter DOM som man ALDRIG får förrän EFTERÅT
Och till nästa år kommer jag säkert baka något annat som jag får nya erfarenheter av
Livet är/blir inte roligare än man själv gör det till



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar