lördag 14 juli 2018

TRÄFFSÄKRA ORD

GOD morgon
Åskan var inte så hetlevrad igår när den väl dök upp
Den mullrade bara så där lagom högljutt
Tyvärr var vädret INTE särskilt generöst med något större nersläpp av REGN
Detta så härligt rikliga åskregn som brukar följa i åskans spår -UTEBLEV
Bara några kortare sekvenser blev det av det

I alla fall så jag behöll mitt lugn och min frihet om än i någon liiite mer tyglad form
För några längre turer tog jag inte
Utan jag passade på att sätta mig bekvämt tillrätta och läsa ur en av de böcker
som jag lånat av Karolina

Alltså - vilket otroligt sätt denna författarinnan slänger omkring sina ord
Ett helt fantastiskt skrivande med en träffsäker "färgsättning som levandegör orden
Ord som flyter genom berättelsen som porlande vatten och genom en och annan strömmande fors
När ord förmår fånga min uppmärksamhet ..och hålla den vid liv
Fast åskan gick/går-
Då förstår ni att författarinnan är bra på använda orden i sin tjänst
Det var en spännande bok som väcker upp några tankar här och var
Om och ikring dagens TID
Författare Suzanne Collins Hungerspelen (den första som jag nu läst ut)
Tack Karolina för utlåningen av böckerna

Härifrån skogen önskar jag er alla en träffsäker Lördag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar