lördag 22 september 2018

FÄRGSTÄNK


(efter den kurviga vägen till och hem från Bjurholm)
I morse kl 9, när jag skulle ratta den "vita friheten" in till Bjurholm
för att bunkra upp lite mat till mig och djuren ,
i det nästan tomma skafferiet
OCH då mitt hår var nytvättad och fladdrade på lite hur som -ville jag få lite pli på det
Innan jag skulle ge mig iväg

Då fick jag syn på en flaska uppe på badrumsskåpet
AHA- min yngsta dotter hade lämnat sin hårsprayen där TRODDE jag
och brydde mig INTE om att kolla etiketten utan sprayade glatt på mitt i hår
Vad var det FÖRSTA jag fick se- joo mina fingrar hade blivit svarta. SHIT -
Så och håret på den sidan jag sprayat Det blev en SNABBTVÄTT
Det mesta/starkaste gick bort men lite färg blev kvar
Hmmm tror jag skall göra om det och spraya hela håret i slingor
Det blev faktiskt inte så dumt Dessutom är det ju roligt med lite yttre förnyelse och så
Ibland då och då (fast för mig MER ofta)är det inte så dumt att göra bort sig
För då får man testa det man aldrig annars skulle ha tänkt på eller ens vågat pröva

Ha de BÄST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar