måndag 24 september 2018

HÖSTENS MÖRKA TID

I morse körde den förbi

Maskinen som klipper bort gräs och sly efter dikeskanterna
(vilket tände hästarnas nyfikenhet )

Ett uppskattat arbete, som vi ofta tar för givet-inte ens tänker på
Fast deras arbete ger oss mycket större /bättre sikt/uppsikt
Så vi snabbare/tydligare hinner SE de skogs boende/vilda
som är mer rörliga och svårupptäckta efter vägarna nu i höstens MÖRKA tid .

När jag kört efter en väg, som jag börjar känna till. Vet jag VAR jag skall SAKTA in
För då vet jag VAR de vilda ofta brukar ha sina övergångställe/tillhåll.
Men nog kör jag saktare och mer vaksamt denna tid än jag annars gör

Och NU behöver hundarna så och hästarna sina reflexer för att synas i den tidiga morgonens mörker .
Så även jag FAST jag är sämre på Att ta på mig reflexvästen
Brukar säga till mig själv Jamen jag SKALL JU BARA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar