lördag 29 september 2018

ISBELÄGGNING och FISKESPÖ

GOD morgon...
HÄR i Grannäs var det 3 MINUS grader i morse

Bilrutorna bar på frostens vita hinna

och i hästarnas vattenbalja Där hade vattnet frusit till IS
OCH gräset i STORA hage n lyste vitt- toppat av frosten

Och så skall jag fixa mig en "fiskespö"
Ett med ett kortare skaft- ett snöre och någon form av krok på
För nu är jag less på att inte kunna ta på mig kläder som jag VILL ha på mig
DOM med långa blixtlås BAKI ryggen.
(brukar dra på mig en klänning eller kjol när det är helg för att göra en skillnad )
Får se om jag lyckas få till det
Och IGÅR hörde jag först ljudet av en helikopter

som sen visade upp sig bakom huset - med sin röda stålkropp i fotoläge

MÅ så gott med dagen, er själva och varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar