tisdag 25 september 2018

LJUS-RIKEDOM




Igår fångade jag solen på bild när den var på väg NER


När sen kvällen kom- med sitt mörker Var det MÅNENS tur att ge av sin strålglans
För den lyste så stor och magiskt vackert- ackompanjerad av den ihärdiga blåsten
Den som härjat hel dagen , men som när mörkret tog vid
blev som lite mer "läskig" på något vis

Och i morse när jag klev ut genom dörren strax efter fem
Lyste månen MEN på andra sidan huset LIKA lysande vacker
Nu UTAN blåsten i sällskap

Nu börjar det som mitt logiska jag och förnuft vet

Men som mina känslor lik ett tjurigt barns - ELLER som en envis kärrings
som vägrar att lyssna UTAN tänker som så ATT IMORGON blir det nog varmare igen
För jag VILL inte än ta in det min kropp redan förstått
Att KYLAN är nu på väg för att bli mer varaktig
1 MINUSGRAD var det här i morse

Men ni skulle sett när solen började kliva upp och sprida sina strålar över skog och mark
Så vackert de höstfärgade träden lyste. mycket intensivare än vad bilderna kan återge
Det är/var en härlig livskänsla
Som spred sig och värmde upp den så motsträviga och kylslagna kroppen
Som än inte fått på sig de kläder som ägarinnan av den INTE än vill ta till sig
Att det är dags att klä sin kropp med VARMA kläder
För värmen DEN som vi haft så länge ..kommer inte tillbaka
INTE förrän nästa år

Hästarnas kroppar fixar det där med kläder per automatik.
För nu börjar deras kropp få en tjockare päls


Härifrån skogen önskar jag er alla en färgrik och förnuftig Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar