lördag 1 september 2018

LURPASSNING


Ibland-när jag och hundarna skall ta en LÄNGRE skogstur
VILL jag inte att Quvintuss skall följa med
Det som han oftast vill när han ser att hundarna och jag skall ge oss iväg ut i skogen

Men då det kan dyka upp någon timmer/bil som får honom att skyndsamt sätta sig i säkerhet
Och då mångfalden av skogens mer fasta innevånare lurar lite var stans
Är därför inte långt gående promenader något för honom
Enligt mig som månar om hans säkerhet - även om han tycker annorlunda
OCH även om han är både klok, snabb bra klättrare
Med en utmärkt hörsel och dessutom med sitt inbyggda varningssystem- FÖRNIMMELSENS extra resurser
Så är han ändå utsatt i skogen
Så jag försökte smita iväg så han inte skulle se oss NÄR vi gav oss iväg
eller locka in honom
Och jag trodde att vi lyckats. Ända tills jag vände mig om efter det vi passerat Å-bron

Då får jag se honom pinna på efter oss

Så jag vände om och mötte upp honom - GLAD blev han när vi kom


Så han kramade om mitt ben för att sen ge hundarna sin välkomststrykning

Efter det var han nöjd och la han sig ner ..för att vila i värmen

Det var bara att vända om och skjuta upp den längre promenaden till senare

Härifrån skogen önskar vi er alla en toppen Lördag och helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar