onsdag 26 september 2018

NYFIKENHET och NÄSTAN som SOMMAR

I morse kl 10 över 5 var det 7 PLUSGRADER ute .
Rena rama sommarvädret i jämförelse med igår.

På min väg i mörkret ut till stallet
Träffade min pannlampas stråle ögonen på ett djur - som stod mellan hus och ladugård.
Nu är ju det inget ovanligt med det -då de vilda brukar ta en sväng förbi -lite då och då
Av höjden att döma var det ett större djur
Som ni förstår skulle jag INTE kunna bo här OM jag var rädd för de vilda
Dom tillhör ju mina grannar även om dom inte är lika sociala som de tvåbenta
Så är dom sociala på sitt eget nyfikna sätt
Och så ringde Tommy och frågade om jag ville ha 3 sågspånssäckar till
Det tackade jag INTE nej till
För I den kommande vinterkylan tänker jag strö det under hästarnas mattor för att isolera
Tommy- som är en oerhört kreativ person höll på att renovera och "nyskapa" sitt barndomshem

Både utom som inomhus
Så fint och personligt det blir
Då han med varsamhetens händer och med snickarhjälp ger liv och färg åt/till huset

Några som nyfiket kom fram till stängslet för att hälsa på mig, var Christinas och Karolinas vackra islandshästar

Som gick i hagen nerevid sjön där Tommy bor

NU regnar det här och jag önskar er alla HÄRIFRÅN skogen en tillfredsställande och förnöjsam Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar