onsdag 19 september 2018

TON GIVANDE MORGON



Häromdan- när kl var tio över fem och jag klev ut för att möta morgonen
-släppa ut hästarna och ta en kort tur med hundarna i skogen
För att eventuellt skrämma iväg de allt för närgångna skogs boendena
HÖRDE jag det
Ett ljud jag aldrig hört förut, men som fick igång en rörelse uppe på huvudkontoret
och mitt minneskort aktiverades OM vad jag hört
Att Björnen kan vissla.
Hörde ju att det inte var en människa INTE heller en fågel .jag stannade till
Så och hundarna som stelnade till likt statyer och stod alldeles tysta och lyssnade
Annars minsann brukar skvallerbyttan Biggles gå igång och det gjorde han först
Men så tvärtystnade han

En stund efteråt gick räven igång med sitt "skrik" högt och länge
Månne de två ha stött på varandra, för ljudet kom från samma håll
Inte ens DÅ gick Biggles igång vilket han annars gör när räven drar igång med sina oljud
För det TÅL han inte

Häftigt ÄR DET att bo där de vilda håller till
Fast vet ni vad -jag är MER rädd för jägaren än björnen
För är jakten igång håller jag min borta från skogen där dom håller till
MEN det gör jag inte FAST jag vet att björnar/björnen håller till där
Och så en sak till som jag vill säga innan jag går
Att tyvärr blir det inga nya bilder på ett tag DÅ kameran inte bistår mig

Men jag får mycket annat som är ogjort-gjort istället. DET är inte så dumt det heller
Härifrån skogen önskar jag er alla en behaglig och upplyftande Tisdag

Och så ett STORT VARMT GRATTIS till min kusin Stig som fyller år JUST idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar