lördag 13 oktober 2018

Del 3 STRIDEN



Efter stigen upp mot TOPPEN låg det en MASSA FJÄDRAR utspridda
Här hade det pågått en strid och vem förloraren var gick inte att ta miste på
Fantasin drog igång
Vi människor vill ju VETA -Luska ut det vi INTE VET
Då spekulerar vi och gissar oss till vad som hänt
Först tänkte vi på en större skogsfågel - som orren
Men sen övergick vi till tankar på en rovfågel - för det trodde vi att det kanske var
Någon som slagit ner på ett byte - men överraskades och blev själv ett
Men vem vet vad som egentligen hänt MER än överlevaren i striden
Några fjädrar plockade jag upp stoppade i min ryggsäck för att ta med mig hem
Även en björnskit såg jag i närheten. MEN den glömde jag fota

Vi hann inte gå någon längre bit FÖRRÄN den dök upp i synfältet
STUGAN.
Den som står uppe på toppen BREDVID TORNET

WOW vilken UTSIKT

Härifrån skogen önskar jag er alla en hänförande Lördag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar