onsdag 21 november 2018

ISBELAGD SJÖ



Som jag skrivit om tidigare så har jag varit bekymrad över svanarna
som INTE gett sig av FAST kylan åter börjat göra vattnet stelt och hårt
Så var det tyst en dag och jag kände mig lättad i TRON att dom gett sig av
Men så hörde jag dom igen men med mer "svaga röster"

Och när jag gick ner till sjön såg jag 4 svanar som vid första anblicken
såg ut som om dom frusit fast
Och som INTE ens flög iväg fast dom blev störda




Inte heller när deras kompisar dök upp och ropade på dom
Men till slut så -just NÄR jag började bli desperat i mina tankar på en räddningsaktion
På en is som var allt annat än bärbar för mig..
Då flög dom iväg Något mer "saktmodigt" än dom brukar
dom verkade trötta .Kanske var det några som flugit långt
och behövde sin vila för att orka fortsätta
Lycklig och glad är jag nu för att dom förhoppningsvis och ÄNTLIGEN gett sig av
Då det medför stora och farofyllda risker att stanna kvar längre här

Härifrån en skog med just nu 7 minusgrader

önskar jag er alla ett gott slut på Onsdagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar