söndag 27 januari 2019

Fluffig snö



Solen gjorde ett tappert försök att bryta sig igenom molnen igår

Och den lyckades hålla sig framme ett tag och ge av sitt livgivande ljus
Och klockan var mellan 1 och halv två
Just nu är det 18 minus här och lätta små snöflingor glimtar till ibland
Vilket syns som en tunt snöfluff på bron

OCH så har jag skottat upp snö efter husväggen som isolering

Har baksidan kvar Men den tar jag sen
Vill inte övertrassera mitt "innevarande konto"
Det som blivit lite uttömt efter skadan
För jag vill INTE åka på något onödigt och obetänksamt bakslag
Men utmaningarna DOM som dagen kommer med behöver man anta
För om man INTE gör det VARE sig det gäller kropp, knopp och psyke
Så VET man ju inte OM man gjort några framåtsteg
Som NU när det gäller benets läkning och rörelseförmåga
Och ni må tro att det är välbefinnandets befriande känsla som dyker upp
När jag kommer allt närmare min befrielse från gips och skadeläkning
Sen så ÄR snön inte tung utan mjuk ,lätt och fluffig
Så det var ingen kraftuttömmande muskelkraft som behövdes
Mer lite balansträning..OCH NU har även baksidan fått sin snöisolering

Det hart min hyresvärd Jan sett till Skönt en mindre sak att tänka på :)

Härifrån skogen med DAGENS sol önskar jag er alla en balanserad och mysig Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar