lördag 19 januari 2019

LÖGARDAGEN

IDAG lördag ÄR det för mig den stora tvättdagen/LÖGARDAGEN
Som det hette förr i tiden då alla skulle bada.
Även gudar, alver och jättar.
OCH SÅ JAG NU då
För det kan jag ju säga att DUCSHA gör jag INTE varje dag

För det är en omfattande process med allt klistrande av silvertejp över sopsäcken på mitt ben
Så att inget vatten kan tränga in till gipset
Som inte får vara/bli BLÖTT
Andra dagar kör jag med är en så kallad "raggartvätt" men jag tror det finns ett annat namn och så för det
när man tvättar av sig med en blöt handduk med tvål

Tänk vilken skön och befriande lyckokänsla, som kommer att infinna sig
När gipset är BORTA och jag kan duscha läääänge UTAN oro för att blöta ner något gipse
Det NI är något att LÄNGTA till

Härifrån skogen där det är 25 minus och en röd himmel

Önskar jag er alla en uppfriskande och sinnesmjuk Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar