tisdag 22 januari 2019

Tack!



Igår bjöd morgonen på 30 minus ..en kyla som höll i sig hela dagen med några graders skillnad
En kyla som i morse bjöd på 28 minus.

Men Nu är jag inne och skriver för att TACKA

Främst mina 3 barn, barnbarnen och deras pappa SOM tog hand om mig och djuren
Den mest jobbiga tiden då min rörelsekapacitet var starkt begränsad och smärtsam

Vill TACKA Christina som först gav hästarna hö och vatten
Innan hon skjutsade mig till lasarettet för min röntgen och ett nytt gipsomslag

Till Jan, Sten och Kjell som när barnen åkt -burit in ved (som jag nu klarar själv) och hämtat- dom för mig
lite svåråtkomliga höbalarna som håller till i snön.

Vill TACKA er som erbjudit mig er hjälp. Det har värmt
Nu har jag varit väldigt restriktiv med att träffa människor
Då influensan, förkylningar och magsjukan härjat/R
Så jag har kan man säga valt att leva ett lite avhållsamt liv
För det skulle OM ÄN INTE vara/bli en katastrof.
Så i vart fall väldigt besvärligt och än svårare
Att ta hand om mina djur -då jag lever ensam
Så det är inte för att jag VILL klara mig själv Utan mer en försiktighetsåtgärd
som det ser ut för mig i mitt liv just nu
Men för varje dag gör jag mina FRAMSTEG
NU är det 18 dagar kvar tills jag får ta bort gipset..
Tills dess håller jag mig i skinnet och lite avståndstagande

Härifrån skogen önskar jag er alla en bekväm Tisdag UTAN missöden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar