måndag 4 februari 2019

VÄCKARKLOCKAN

GOD morgon- inte riktigt lika mycket snö
Låg och väntade på mig när jag klev ut genom dörren i morse
för att släppa ut hästarna -som igår
Mätaren visade på 13 minus MEN det kändes inte så kallt

Hade nog sovit lite längre än till kl 5..då kvällen igår blev sen
OM inte skvallerbyttan väckt upp mig med sitt envisa skällande

För att göra mig uppmärksammad på ATT någon fyrfoting tittade förbi

Och jag gläds i tankar på att nu är det bara 4 dagar kvar
Det känns overkligt på ett sätt. Som tiden jag burit på gipset
Har varat i en evighet- Åtminstone känns det som ETT helt ÅR
Så det där med tid är lite avhängt på VAD man längtar till/ser fram emot




Strax före 9 såg jag solen titta fram för att bara någon minut sebare bli övertäckt av molnen
Dom som NU har lättat och solen kan åter skina över oss

Och så eldar jag i vedspisen :)

Härifrån skogen där snön på bara några dagar gett oss
vad en snörik vintern brukar ge
Önskar jag er alla en vänlig och säker start på deb nya veckans första dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar