tisdag 19 februari 2019

VÄL BEFINNANDE

När mörkret gjorde sin entré i Söndags - dök han upp med den efterlängtade halmbalen

Det var Robert som på sin väg till Östersund-för ett jobb - tog omvägen förbi mig
För att lämna över balen.

Det fyllde mig med glädje i tankar på att INTE behöva tänka längre på saken
Särskilt nu när jag varit utan i några dagar
Men vad är det dom säger "att nöden är uppfinningarnas moder"
Och det är då sant--för då går maskineriet igång
I tankar på HUR man i väntan skall lösa den uppkomna behovet
Har ju underlägg då det är golvkallt på stallgolvet - MEN det behövs mer
Så jag frågade mina två vänner, bröderna Sten och Kjell , som jag innan bjudit in på middag
och som jag VET läser papperstidningar
Om dom hade några att undvara till mig att ta med sig OCH det hade dom
Så tidningarna placerade jag under mattorna och ovanpå
Det funkade fint som en tillfällig lösning I väntan på halm och spån
Om den där "nöden" INTE skulle infinna sig lite då och då
Skulle man kanske förslöas och ta saker och ting och människor för givna
Vilket nöden INTE tillåter..
Den är jobbig i början INNAN man hittat åt en lösning
Men ack så glad och tacksam man blir/känner sig SEN- till HELA världen och alla runt omkring
Den där må gott känslan :) av att nu är det fixat till djuren

Tack Robert och så till Tage och Kjell som hjälpte mig att rulla in balen

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en uppfinningsrik och glädjande Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar