fredag 15 mars 2019

STRAX FÖRE 8


När ljuset var "heltänt" DÅ blev dimman som legat och tryckt SYNLIG
och på väg att GE SIG AV

Det är något visst med dimman och så- lite magisk oidentifierbar
Då den lämnar över till oss den spekulerande FANTASIN


Efter vägen sen -när jag var ute på vift -dök snöplogaren upp
Som tidigare hade besökt mig och som varit hos några andra
och NU på väg till några fler snörika gårdar
Vi har den stora förmånen -många här i Grannäs som får snön bortplogad/bortblåst

Och som sedvänjan är här på landsbygden, tar man sig TID att stanna till och samtala en stund
När man stöter på varandra i skogen eller efter vägarna här omkring
Vilket är både upplyftande och lärorikt
Då man ofta får med sig hem- några nya kunskaper om sånt man tidigare inte visste något om

Sen så har jag tänkt på en sak till
Och det är att min LUNCH - kanske är någon annans frukost
För då jag vaknar i den tidig morgontimmen
SÅ kräver min kropp att få sin lunch vid ca 10 så där :)
MÅ SÅ GOTT och ta TILL VARA på allt som ni bara kan Det som får er att må bRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar