söndag 17 mars 2019

TIDS FÖR LOPP



Tänk ändå vad tiden går-



Men tankarna DOM har svårt för att hänga med
Medans känslorna DoM springer lösa -lite HIT och DIT i tiden
Och påkallar ofta och enträget tankarnas medverkan i tidsförloppet
FÖr att påminna om sånt - jag sprungit förbi

I och med att jag skriver detta
Kom jag i detta NU -att tänka på några ord som många människor sa till mig
För så där en hundra år sedan :)-Att jag var lika kvick som en vessla

Det får mig att som så många gånger förr ,
Att allt mer och i större utsträckning få en större insiktsförståelse -över det där med
Som det sas då att "äldre/gamla " som levat och verkar i många år ofta pratar om tid som gått-
vad dom gjorde då.
Handlar nog om- att påminna sig, oss och alla andra om
Att det fanns en tid då kroppen var rörlig och friii
Och att vi fortfarande är människor-om än lite grånade och slitna
Så bär vi på ett bagage RIKT på mångfacetterade erfarenheter

Härifrån skogen DÄR himmelen är grå och vädret fuktigt och milt
Önskar jag er alla skön, upplivande och bussig Söndag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar