onsdag 27 mars 2019

EN RANTARDAG PÅ CYKEL

IDAG har jag haft en RANTARDAG PÅ cykel - in till byn
En mycket trevlig sådan..ni vet dom där upplyftande mötena som man MÅR så BRA AV
Först stannade jag till hos Göta
En liten stund hade jag tänkt
Men se den lilla stunden blev till en STOR
För i inspirerande samtal DÅ går tiden fort
Så och hos Tage
Där jag BARA skulle stanna till för att få ett telefonnummer
Men där blev jag och så kvar en bra stund i givande samtal

Inte nog med dessa mötens trevligheter
Nää sen fortsatte jag nämligen vidare till Sonja
Till hennes trivsamma kök -i hennes mysiga sällskap
Där blev jag och så kvar - mycket längre än jag tänkt

Det jag gillar -är dessa så otvungna och naturliga möten
Där man bara ÄR sig själv HUR än dagsformen ser ut /är
Det är så himla skönt
På cykel tog jag mig fram MEN jag har fått lite mer/större vett
Så jag stannade dom korta sträckorna där isen än låg kvar efter vägen
och klev av cykeln - Ibland tar det bara lite tid att få lite vett

När jag sen kom hem

Hörde och såg jag att skogsmaskinen var på väg mot mitt håll
Rackarns och så - jag som hade tänkt sticka dit och fota

Så jag ut på vägen, för att fota den bautastora maskinen när den körde förbi

Man känner sig som en puttefnatt när man står nedanför den och tittar upp

Å vilka däck alltså TÄNK att skifta dom om man får punka

Det var min hyresvärd som varit och avverkat
och som stannade till för en stunds ordbyte
Han hade väl inget annat val antar jag :)
Så nu har jag - så jag klarar mig ett bra tag - på dagens energipåfyllning
Tills det åter är dags för en ny rantar dag med energipåfyllning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar