onsdag 20 mars 2019

EN UNDERBAR DAG I UMEÅ


Igår- I ett HELT sagolikt väder

Stod jag och väntade på bussen -strax efter kl sju
Den som skulle ta mig till BJURHOLM och för ett byte där och vidare färd mot Umeå

Bussen kom från två byar bortanför mig
Där den hämtat upp några skolbarn
En del barn får pendla många mil för att ta sig till skolan

Att åka med WENNBERGS buss är som att flyttas tillbaka i tiden- då jag som barn åkte buss till mormor och morfar
då som NU när den där trivsamma myskänslan infinner sig


PÅ den kritvita marken - gnistrade snön som om stjärnorna kommit ner och lagt sig där

En tystlåten och förväntansfull morgon DÄR SOLEN var huvudaktören och glädjespridaren
I stan sen - på lasarettet där jag hade en tid uppe på Studentkliniken
Hade jag förmånen att träffa två stycken MYCKET trevliga tandläkare
SYMPATISKA kanske är mer rätt uttryck, som tog väl hand om mig
INGA hål hade jag i mina kvarvarande tänder .
För det börjar bli lite glest i ledet
Som avrundning på mitt besök INNAN hemfärden bjöd sonen mig på indisk mat- jättegott
Men bara det att få ha sonen helt för mig själv i samtal
Kunde mitt besök i Umeå inte slutat bättre
TACK till er alla som gjorde min dag till en berikande, stimulerande och glädjefylld upplevelse

Härifrån skogen önskar jag er alla en upplevelserik och behändig Onsdag
och Tackar Kjell för hö givandet och utsläppet av hundarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar