tisdag 5 mars 2019

GLÄDJE och FASTHET

God morgon
Här i skrivandets stund har vi nu 16 minusgrader och en vindstilla morgon

Och ni må tro att hundarna visade mig igår HUR lyckliga dom var

I vissheten om att vi skulle dra ut till skogs. Ända bort till Malbergstugan gick vi
OCH det var längesedan En stor seger. Så nu tar en mer upplyftande rörelseträning vid


Sen måste jag bara få berätta om vad jag fått av yngsta dottern och hennes sambo i present

Den påminner om mig på många sätt och vis och är numer min favoritmugg
Så en sak till, som när jag upptäcker något vettigt/bra vill jag sprida det vidare
Som det här med VISPGRÄDDE . VEGANSK

Vill nämna Att då min yngsta dotter och hennes sambo är veganer
Får jag till mig många nya erfarenheter och nyheter

MEN FÖRST vill jag tala om - Att min mamma
var en mästarinna på att baka det mest exklusiva och goda tårtor du kan tänka dig

Nu har vi fått en ny mästerbagare i familjen JONAS , som är lika suverän på att få till olika bakverk
Som nu tårtan till mig
Och då kommer jag in på det här med GRÄDDEN DEN VEGANSKA gjord på HAVRE och som jag vill berätta om
Då den håller formen och inte blir "lösaktig efter en stund
Det som får tårtbottnarna i gungning - Det är den MER VITA förpackningen på bilden
Den andra VEGANSKA grädden är gjord på soya och bra och god den och så..
men jag kommer bara inte att använda den till tårtor Utan mer till olika efterrätter

Härifrån skogen önskar jag er alla en förnöjsam Tisdag i sällskap med glädjen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar