onsdag 6 mars 2019

I FÅGELSÅNGENS MINNESSPÅR

IGÅR -när jag var på ute vift med mina två "killkompisar"
skulle min mamma fyllt 102 år
Denna så fantastiska kvinna, som klarat av och orkat med så många tunga bördor -under sin livstid
Det man bara kan förstå som en svag vind ,men anar styrkan av i de stormar och orkaner
som hon fått utstå för att ta sig igenom allt

Men när jag hör en fågel sjunga TÄNKER jag ALTID på min mamma
För i och med alla motgångar så var det som hördes
Hennes glada toner FÖR HON VAR en mästarinna INTE bara på att laga mat, baka och sy
Näää hon var även en mästarinna på att HITTA och TA TILL VARA på minsta lilla ljusglimt
Hitta åt det där livselixiret som är så viktigt för att få kraft och mod
För att orka ta sig igenom svårigheterna Att se och ta till vara det positiva i det negativa
Och då menar jag med det att hon omvandlade det hon gick igenom - till lärorik livskunskap
Som hon sen gav vidare till andra genom sin FÖRSTÅELSE
I ett lyssnande, peppande och stöttande till MÅNGA människor
Tänk om du ändå fått funnits kvar NU
Nu när börjar begripa det jag INTE alltid förstod då
Så TACK! mamma för ditt givande av de vackra tonerna
Som fåglarna påminner mig om - som jag aldrig glömmer
Den styrka och livssyn du förmedlat till mig
Som jag begriper allt mer vidden av- ju närmare dig jag kommer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar