fredag 15 mars 2019

PANNKAKOR



Morgonen som mötte upp mig när jag klev ut genom dörren strax efter 4
Var fuktig och på bron hade den underkylda fukten gjort bron HAL
Och en dimma låg över skog och mark
och från skogen hördes pärlugglans poppande

Hästarna låg när hundarna, Quvintuss och jag kom in till stallet

Det är inte så ofta dom gör det och i vart fall inte Jupiter

När vädret är/var som igår Det vill säga en helgrå himmel och ett evinnerligt snöande
Sån där BLÖTSNÖ
Då blir jag sugen på pannkaka-så och på sommaren när regnet håller i sig
Mina pannkakor gör jag som så med
Att så lite vetemjöl som det bara behövs för att hålla ihop smeten
Sen tillsätter jag havregryn, många ägg och salt
Sen smaksätter jag med olika ingredienser allt efter tillgång och mitt kynne
INTE mycket
För pannkaka skall som pannkaka vara - så det får bara vara en liten smak touch
Så gör jag för det första -för min egen tillfredsställes skull
Ni vet den där känslan av att ha få i sig något lite nyttigare
Igår blev det rivet äpple med lite kanel
Förra gången fin klippte jag i grönkål -

Härifrån skogen där jag har några pannkakor kvar att steka upp till lunch
Önskar jag er ALLA en förträfflig , smakrik och säker Fredag och Helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar