lördag 16 mars 2019

SNÖRAS och KATTFRÅNVARO


Igår rasade SNÖN- ner från taken IGEN- även om den inte levde om
riktigt lika mycket som förra gången
SÅ HÖRDES den VÄL ändå när den gav sig iväg nedför taket

OCH den kompakta och tunga snömassan lade sig åter igen FRAMÖR ladugårdsporten
mycket tyngre än förra nerfallet. Men inte i lika stor mängd

Och då Quvintuss inte dök upp som han brukar när jag ropar in honom
Blev jag lite orolig där ett tag
Att han hamnat under de tunga snömassorna när han skulle ta sig in till stallet
Så jag till att skotta Där jag såg hans spår
Men i natt gjorde han sin- för Biggles ljudliga entre på bron
Han har lärt sig att om han kliver upp på räcket och hoppa ner med en duns
DÅ hör Biggles honom och börjar skälla OCH då kommer jag och öppnar dörren
Smarta djur jag har
Härifrån skogen där snön är igång med sitt nersläpp
Önskar jag er alla en sympatisk Lördag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar