tisdag 26 mars 2019

SOLEN SKÖTER JOBBET ÅT MIG

Solen-
Den tog hand om snön idag
Så jag behövde INTE skotta

Utan jag och hundarna tog en skogstur istället och njöt av det vackra vädret
I stillhetens skog-njaa jag hörde en skogsmaskin
som var i full gång en bit bort in i skogen

Dofter kände hundarna av och att någon höll till nära oss
DOLD bakom träden

Det vittnade hundarna om
Särskilt många spår från de skogs boende såg vi inte till

Mer än ekorrens och rävens

Och ån var fortfarande täckt av is

Och hästarna var i buslektagen ..även dom påverkades av det vackra vädret

LEV och MÅ VÄL

2 kommentarer:

  1. Även om jag är lite trött på vinter nu så njuter jag verkligen av dina vackra foton.. Hoppas du får en riktigt fin och mysig vecka kram Nicki .

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Nick Trevligt att du tittade förbi mig Här på min blogg Att du dessutom gillar bilderna förstärkte trevlighetskänslan Var rädd OM dig

    SvaraRadera