fredag 29 mars 2019

SPÄNNANDE LEK OCH TRIVSAM HELG

Det blåser rejält och uppifrån de grå skvitter det ner lite emellanåt
Ett riktigt Aprilväder med andra ord

BIGGLES gillar många saker och en av hans favoritsysselsättningar

är att få igång hästarna i en jagnings- runda

Hästarna på insidan och Biggles på utsidan
När han vill få fart på dom DÅ skäller han
Liksom när hästarna hinner FÖRE honom
DÅ blir han SUR och skäller då och så

Hästarna tycker nog och så att det är roligt
Blir ju lite annan action än den vanliga

Sigge gillar inte den leken och INTE vädret heller
Det där blötvädret
Så jag hoppas att "skorna" jag beställt till honom kommer idag.
Skall bli spännande att få testa OM dom funkar Till det dom är tänkta till
Och att få slippa mina provisoriska fotskydd, som tar mer tid att fixa till
För Sigge giller inte att bli blöt om tassarna

Dom kom med posten idag..snabbt levererat
Hoppas BRAR nu att jag mätt rätt
För det tillhör INTE min starka sida att göra det

Härifrån en blåsig skog önskar vi er alla en trivsam och bejakande Fredag och Helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar