måndag 25 mars 2019

Tänder ett ljus I EN MINENAS KAVALKAD för SIV

Sitter och tittar på bilder av dig
Minns och ler mitt i sorgsenhetens tankar och känslor

Det är nu på dagen ett år sedan som du "gick" din väg -till evighetens ljus

Hann få 9 värdefulla och minnesrika år med dig
Då vi han göra en del och samtala om mycket

Här när jag lussade för dig och Kjell

Och jag kan stanna till i mina tankar och låta andra tar vid



Tankar på HUR mitt liv skulle sett ut här i skogen OM inte du funnits här
I början var jag försiktig och höll mig lite i bakgrunden
då jag tyckte att jag inte hade så mycket att ge
För jag visste aldrig dag från dag HuR jag skulle må
Därför ville jag inte lära känna/bli närmare bekant med någon
Innan jag VISSTE hur jag skulle -med mina tillkortakommande -klara av att leva här i skogen

Men DU förstod - mer än mig Att det jag behövde -var och så en vän
Och det har du varit och är än

För med allt du gett mig -på ditt försynta, så självklara och vänliga sätt
Fick du mig att öppna upp och se lite mer vid vinklat på mig själv
För även då dom dåliga dagarna kom- så fanns du där och var min vän
DET GLÖMMER jag ALDRIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar