måndag 1 april 2019

BULLBAK och BESÖK


IGÅR kom min svärson förbi
På sin väg till en motivlackering - på en lastbil.

Med sig hade han en NYKLIPPT Moltas, som skulle vara här - medans husse var på sitt uppdrag
Så jag till att baka bullar - att bjuda på
Nu hör ju det numer till ovanligheten -en mycket sällsynt företeelse .
Och då det är långt mellan gångerna har jag som tappat bort det där bullbaksfeelingen.
För när man bakar bullar ÄR det lite som när man umgås med djuren
- att man behöver vara närvarande och engagerad för att lyckas
Det går inte att tänka på annat då. För då blir bullarna därefter.
Smaken kan vara bra MEN utseendet - BEDRÖVLIGT .
Tur är det att jag kommit till det stadiet att jag inte bryr mig så mycket om de yttre
Huvudsaken är att insidan ger en smakupplevelse . Dom BLEV goda och såg riktigt hyffsade ut

Som ni ser på bilderna som är tagna under förmidagens skogstur

Så var och är väderläget här i Grannäs gråmulet och snöigt
.
OM än en liten öppning i molnen för SOLEN att titta fram på.

Och Moltas som gillar pinnar HADE det han gjorde för att hitta åt en.
I sina desperata försök gick han till sist an på en björk

som var allt för stor och fastfrusen för att lossna - till Moltas frustrerande och ljudliga klagande.
Efter många om och men gav han till sist upp
Då han och så insett att någon hjälp från mig var INTE att vänta

Härifrån skogen önskar vi er alla en smakrik och vänlig start på den nya veckan
OCH den nya spännande månaden APRIL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar