torsdag 25 april 2019

HÖGLJUTT i TYSTNAD med SMAK


Natten har lämnat kvar till morgonen sin kyla
och Det sjuder av liv nerifrån sjön
Ett hörbart vårtecken - Det är orrarna som spelar
och många är dom

Men de få duvorna som återkommit till skogsdungen vid stora hagen
Där hästarna nu går - Har tystnat
Såg häromdagen när duvhöken gjorde sin flygraid dit in
Hoppas dom hann fly till ett mer säkert ställe
Fast har man sett duvhökens flygskicklighet
Hur den manövrerar sina vingar bland träden.
Förstår man
Att det nog inte finns någon riktigt säker plats för duvorna
Sen tänker jag rekommendera något
som jag ALDRIG NÅGONSIN trodde jag skulle göra
(ibland kan man överraska sig själv )
Då alkoholhaltiga drycker INTE är min grej
Tycker helt enkelt att det inte smakar särskilt gott
Kan ta ett liiitet glas vin när besökarna dyker upp
Men jag tycker många viner ger en "hurvenkänsla"
efter några klunkar
Men NU har jag smakat på ett vin som inte gjorde det

Ett Chilenskt vin, som sonens gäng hade med sig
När jag har smakat, köpt, upplevt något BRA - måste jag ju bara få berätta det

Härifrån skogen önskar jag er alla en fantastisk och spännande Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar