onsdag 10 april 2019

TÅLAMODETS prövande i LÅNGSAMHETENS takt


Vintern har gjort ett återbesök här i Grannässkogen
Med minusgrader att vakna till och skare att gå på och med en bitsk och råkall blåst därtill

Men den förmår ändå inte att hålla tillbaka SOLENS värme
Som under dagen ser till att städa undan så gott den kan all snö
Så gott det NU går med den störande vinter tätt i hälarna

Men lite här och var SYNS det ändå om än lite mer i långsammare takt
Som för mig med min högerarm som INTE låter sig övertalas att göra det den förväntas göra
Utan överlåter till den vänstra att göra jobbet
Vilket som för solen sker i en mer långsam takt
Men man kan inte få allt som man vill här i livet
Ibland får man nöja sig och vara glad med det man får och har

Och saker och ting måste och så ibland få ta sin tid..
OM än jag medger det motvilligt. Så ligger det i sakens natur
Att se till att jag fattar det...och gläds över att jag ändå har den vänstra i funktion

Men MER otålig än vanligt är mitt tålamod NU - med min högra arms motvillighet
Då jag skall få kärt besök i helgen

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en varm och omtänksam Onsdag OAVSETT VÄDER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar