tisdag 18 juni 2019

HÄNFÖRANDE MAGI

För en och en halv timme sedan- på väg mot skogen över Å-bron

Där jag alltid stannar till i förhoppning om att få se bävern, uttern eller "illern"
som håller till vid bron
Då fick jag syn på något brunt vid det torkade trädet
NÅGOT som jag INTE sett tidigare
Turligt nog hade Moltas som var med mig INTE sett det jag såg
När jag zoomade in DET som nu började röra på sig

Och vad tror ni jag fick se JOO ett rådjur med TRE ungar
Hon har det hon gör med att skydda de små
Hoppas björnen håller sig borta Annars får den med mig att göra
Jaa jag vet HUR naturen funkar
Men mina känslor gillar INTE tanken på vad som kan hända med de små
När björnen eller lodjuret får upp deras dofter
Kanske den illistiga räven och så gör sina försök
Stackars lilla rådjursmamman i den nu så känsliga tiden
När ungarna än är små Att klara av att skydda dom
Det var en hänförande upplevelse som så många fler - av alla HÄR i tystnadens skog
Fast detta var nog ett STORT ögonblick av glitterstund


"Magiska ögonblick

små under

Naturens egna

små glitterstunder"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar