torsdag 6 juni 2019

HUVUDLÖS MORGON

GOD morgon
Bilderna är tagna mellan kl 4 och 6 i morse
MEN FÖRST vill jag varna er som tänker köra efter skogsvägen UPP mot Malbergstugan

FÖR DÄR - I den svaga kurvan EFTER avfarten till Söderå
(ni ser en mörk fläck det är MOSSA) JUST där är det en stor grop.
Sen fick jag mig ett uppvaknande till något jag redan bort lärt mig

ATT man stoppar ner kniven i slidan NÄR man förflyttar sig
MEN så kom det där skall BARA och ställde sig i vägen

Med påföljd av att min NYA VASSA kniv träffade min arm
Då jag stod bredbent över ett dike för att ta några björkkvistar
och skulle göra en stegförflyttning DÅ hände det
Rackarns vad det blödde Men det är ju BRA för då sköljs eventuella orenheter bort
Ett kan jag då TYDLIGT och KLART säga
Och det ÄR att "det man inte har i huvudet DET får kroppen lida av/för
Nu hade jag ju tur i oturen, att det inte blev värre
Och INTE löns det att bli arg på sig själv heller
NÄSTA gång lämnar jag INTE huvudet hemma

Härifrån skogen önskar vi er alla en FÖRTRÄFFLIG och HELT UNDERBAR Nationaldag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar