lördag 8 juni 2019

I SAMLAD TRUPP HAR NU VAMPYRERNA ANLÄNT


Vaknade gjorde jag 10 över tre i morse till en dimmig morgon
Men låg och drog mig en liten stund i visshet om vad som höll till därute
Dom som hästarna INTE heller gillar.
Det är bara fåglarna och smådjuren som gör det
Dessa sommarmarodörer --De BITSKA och envetna "vampyrerna" har nu anlänt
Så därför dröjde stegen ut en stund
När jag så släppte ut hästarna VILL dom in efter någon timme Särskilt Jupiter
För det är i morgontimmen som marodörerna är som hungrigast
Och den kan jag förstå - hungern För den är som för mig
något jag ser fram emot att stilla - med FRUKOSTEN

Efter den var inmundigad -för hundar, katter och mig - bar av ut till skogen för att ta björkris

Och stenen DEN som tjälen tryckt upp och som orsakade det stora hålet efter skogsvägen
Har nu min granne Kjell fixat till Det var även han som drog upp den stora stenen
Så nu vet ni det
Att DEN riskfaktorn för era bilars säkerhet än nu borta är

Härifrån skogen önskar vi er alla en ljuvlig och glädjefylld Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar