måndag 28 oktober 2019

ATT FÖLJA SIN EGEN TIDSRYTM


Som vanligt bryr jag mig INTE om det där med tidsomställningen från sommar till VINTERTID..
För härifrån min utsiktspunkt . Där jag nu står, känns det något onödigt löjligt
För vare sig jag/vi vaknar tre eller 4 ÄR DET MÖRKT ute Även så 5, 6 och inpå kl 7
Och ljuset det stannar INTE heller kvar särskilt länge under dagen

Djuren dom har sin naturliga rytm -som mig. Så vi vaknar när kroppen vill OAVSETT den där tidsomställningen


Det är FÅ gånger jag behöver anpassa mig till den
Då jag inta har särskilt många fasta tidsinbokningar på min agenda
och TUR är det
Och så har jag fått en försmak av vad som väntar mig

Som i morse när snön lagt sig på tråden Turligt nog var den lös
Så jag behövde bara kicka till stolparna så föll snön av/ner.

.Härifrån skogen önskar vi er alla en tidsbefrämjande Måndag med ljuset i sikte

(bilderna tagna tidigare år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar