onsdag 23 oktober 2019

DÖRRÖPPNING

DAGARNA som jag befunnit mig i vilorummet har varit växlande -omväxlande

PRECIS som vädret varit
Och så har datorn eller rättare sagt TANGENBORDET flippat ut (funkar nu igen)
när frestelsen kom över mig att SKRIVA igen
Då blev jag stoppad i min framfart av tangentbordet som blandade ihop och saboterade mitt skrivande
Och jag hann tänka ATT det var nog inte läge ÄN att kliva ut från mitt vilorum

Sorterat har jag gjort BLAND alla tankar och ord
Några har jag gjort mig av med - NYA har tillkommit
Och det har blivit så ut städat att det nu finns plats mer fler NYA

Har sträckt mitt vänster bens lårmuskel och fick ÅTERIGEN erfara vilket bra medel LINNEX är
Och så har jag fått hjälp av min granne Kjell att byta till vinterdäck
Mina fynd från förra vintern som jag aldrig hann köra på--då mitt vänstra ben var obrukbart för körning

Svanarna är ÄN kvar och simmar omkring i Mjösjöns vatten som än ligger ISFRI

Och så har jag fått se INSE en sak till när det gäller de kvarlämnade löven på marken

Att småfåglarna - som det ser ut som -busar/leker bland löven- och verkar ha kul
Fast det kanske fyller fler funktioner och så -för genom att virvla runt bland löven
Kanske någon liten matnyttig insekt ligger gömd därunder

Härifrån en blåsig skog önskar vi er alla en ny utblick på dagen som är här
OCH att den tar VÄL hand om er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar