onsdag 9 oktober 2019

GÅRDBESÖKARE i MÖRKRET


I morse när jag klev ut genom dörren
Skrämde jag iväg en besökare, som stod uppe på gårdens framsida
Det var ett rådjur, som kanske hittat något intressant att äta
Men inte nog med det För bakom huset vid ladugården till fanns och så någon i mörkret

Någon som Biggles INTE vågade närma sig Men skällde gjorde han med osäkerhetens "röst"
Hade det varit räven DÅ jäklar anamma hade han tagit till ettertonläget och jagat iväg den
Rådjuren är han mer vänligt stämd emot ÄVEN om han talar om att på gården skall dom inte vara
Såg spår sen - stora spår i "dynghyvda" när jag slängde ut dyngan
OCH så hade den eller dem dragit ner tråden, som jag satt upp till skydd för höbalarna
Skulle vara intressant att ha en sån där åtelkamera För att se vilka som gör sina turer förbi oss här i vårt lilla hörn av världen
Som ni förstår har jag aldrig tråkigt HÄR i skogen.

Och så önskar jag er alla en intressant och härlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar