fredag 4 oktober 2019

SMIDIGHET .INVÄNJNINGSVÄDER och SVANAR


God Afton

Bilder tagna under den sena morgonpromenaden


Katterna är otroliga på många sätt och vis

Det finns många saker de gillar
Bland annat att krypa ner/in i tomma lådor, Ikeakassar och liknande

Som i morse när Sobella hoppade ner i en PAPPERSPÅSE
UTAN att hon välte omkull den - Imponerande tycker jag
Som var åskådare till hennes smidighet
Sen har vädret allt mer börja ge en liten aningens fingervisning om vart vi är på väg
För NÅGRA få och små snöpluppar singlade ner igår och idag
Bussigt av vädret att ge oss en viss INVÄNJNINGSTID inför VINTERNS ankomst
För som ena dagen ELLER två ELLER fler kan det vara kallt ELLER REGNIGT
För att nästa ge oss sol och - OM ÄN INTE sommarvärme
Så i vart fall en härlig höstvärme.
Man behöver vänja/härda kroppen till att utstå kylan
Och inte bara den -utan även psyket att klara av den långa mörka och kalla vintern
För gillar gör jag icke BURDUSA vintrar

Sen såg jag på eftermiddagspromenaden- att svanarna än är kvar TROR dom är sist ut med att ge sig av
-Härifrån den nordliga delen av vårt land
Och som alltid hoppas jag att dom ger sig av i TID INNAN kylan slår till och bildar is på sjön

Härifrån skogen önskar vi er alla en skön, avkopplande och glädjefylld helg

2 kommentarer:

  1. Vedo dalle foto un brutto tempo.
    Bello il tuo gatto.
    Buona serata.

    SvaraRadera
  2. Det var ett HÄRLIGT höstväder idag Som gjort för skogsturer Tack för dina kommentarer som är roligt att få Trevlig helg önskar jag dig

    SvaraRadera