söndag 24 november 2019

FRAMLOCKAD VINTERSOVARE

Har haft ett upplyftande och KÄRT besök i helgen
av min äldsta dotter och barnbarn
Dom hann besöka julmarknaden i lördags och köpte då bland annat TUNNBRÖD
Gott bröd bakar av Marianne och Sven- Erik -
Dessutom hann de med att ge mig ett ordentligt mentalt uppsving- Och
Innan dom åkte hem Tog dom en skogstur med hundarna
OCH vad tror ni dom fick se Om inte en uppvaknad vintersovares spår
Väl synliga på marken
Den hade säkert blivit uppväckt och framlockad av det BLIDA vädret.
Är säker på att det är den ungbjörn som i våras blivit "utkastad" av sin mamma
Och som jag sett spår av lite här och var
Den är och beter sig som alla "ungdomar" som skall börja stå på egna ben UTAN sin familj
Lite osäkert trevande Så som rådjurskid, älgkalvar och andra djur så söker dom kontakt
Därför stryker dom omkring mer nära - känns lite tryggare - tills dom hittat och känner trygghet och tillit till sig själva
och sin plats i skogen utan sina mödrar - hur naturligt som helst
När jag sett spår och känt deras dofter har jag pratat lugnande med dom
För det är inte lätt VEM man än ÄR att stå på egna ben Den första tiden

Har förstått på hundarna att den varit i farten

Härifrån skogen önskar vi er alla en fint avslut på denna veckas sista dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar